Jak zwiększyć zarobki z afiliacji?
Kluczowe dla działań afiliacyjnych jest posiadanie kanału do polecania produktów (inaczej mówiąc – odpowiedniego źródła ruchu). Jeżeli chce się zwiększyć zarobki, trzeba zastanowić się nad poszerzeniem grona odbiorców, np. zakładając profil w mediach społecznościowych albo tworząc bloga. Tak jak w każdych działaniach – pomocna może okazać się analiza zaangażowania na poszczególnych kanałach i wybrania tej najbardziej opłacalnej. Dobrym rozwiązaniem jest zainwestowanie swojego czasu w naukę narzędzi marketingowych, takich jak SEO czy SEM, a potem wcielenia ich w życie. Ważne jest, aby angażować swoją społeczność i dobierać kampanie (dostępne w Programie Partnerskim LeadStar) do ich potrzeb oraz zainteresowań. Wiele kampanii oferuje kody rabatowe i dodatkowe korzyści dla klienta – można wykorzystać je do zachęcania swoich odbiorców, aby skorzystali z oferty, zwiększając tym samym zarobki z afiliacji.
Zaawansowane narzędzia dla marketingu afiliacyjnego
Narzędzia dla marketingu afiliacyjnego to nie tylko linki afiliacyjne i kreacje reklamowe, ale znacznie więcej. Wydawcy posiadający własne strony internetowe lub blogi mogą skorzystać z dodatkowych możliwości, które pozwolą im urozmaicić i ułatwić promowanie. Niektóre z nich będą wymagały dodatkowej pracy po stronie wydawcy. Oto kilka najbardziej zaawansowanych narzędzi dla marketingu afiliacyjnego (każdy z nich dostępny jest w Programie Partnerskim LeadStar):
- API – narzędzie służące do automatycznej wymiany informacji pomiędzy serwerami. Można w ten sposób pobierać wiele informacji z panelu programu afiliacyjnego, np. listę kampanii, statystyki klików/wniosków czy bieżący stan wynagrodzenia.
- Product feed – plik (najczęściej w formacie .xml) składający się z informacji o produktach z oferty sklepu internetowego (zawiera listę produktów, ich opis, linki do zdjęć produktów, ceny i inne atrybuty). Pozwala na szybką weryfikacje konkretnych produktów, ułatwia ich wyszukanie i daje możliwość łatwego porównania ofert. To narzędzie stosowane jest bardzo często na stronach z porównywarkami.
- Paczki XML – związane są bezpośrednio z feedem produktowym opisanym powyżej. Nie jest to pojedynczy plik, a paczka zawierająca pliki w formacie .xml z feedem produktowym wielu kampanii.
- Pasaże ofert – narzędzie dedykowane stronom internetowym lub blogom. Pasaż to nic innego jak zestawienie dowolnych kampanii na swojej stronie internetowej lub blogu (w dowolnym miejscu), dające możliwość promowania wielu ofert jednocześnie. Zaletą pasażu jest dostosowywanie się do wielkości strony (responsywność).
- Smartlinki – zaawansowane narzędzie do linków afiliacyjnych na stronę internetową lub bloga. Pozwala na automatyczne linkowanie określonych wcześniej słów kluczowych np. do wybranych kampanii reklamowych czy produktów. Dodając wpis, skrypt przeszuka całą jego treść i wstawi linki w miejscu zdefiniowanych słów kluczowych.
Baza mailingowa w afiliacji
Bazą mailingową określa się zbiór adresów e-mail należących do potencjalnych klientów. Aby taka baza mogła być wykorzystana w afiliacji do e-mail marketingu (promowania kampanii poprzez wysyłkę mailingową – a więc w celach komercyjnych), musi posiadać odpowiednie zgody od właścicieli adresów mailowych. Mając taką bazę, jest się Administratorem tych danych i należy przestrzegać przepisów zwłaszcza o ochronie danych osobowych m.in. tych związanych z rozporządzeniem RODO. Baza mailingowa jest świetnym kanałem wykorzystywanym do zarobku z afiliacji, a także budowana lepszej relacji z potencjalnymi klientami.
Jak wybrać najlepszy program afiliacyjny
Aby wybrać najlepszy program afiliacyjny warto zapoznać się z opiniami innych, porównać warunki współpracy różnych sieci afiliacyjnych, a także porównać stawki, jakie oferują za poszczególne kampanie reklamowe. Najlepsze programy afiliacyjne jasno przedstawiają stawki, model rozliczeniowy, zabronione i dozwolone działania – to bardzo ważne, jeżeli wydawcy zależy, aby wnioski miały dużą akceptowalność. Warto postawić na program, który oferuje dodatkowe korzyści w postaci bonusów, premii i specjalnych ofert (zwiększających zysk z działań afiliacyjnych). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przed dokonaniem ostatecznego wyboru, przetestować wybrane programy i sprawdzić bezpośrednio, co oferują. Zaletą Programu Partnerskiego LeadStar jest z pewnością intuicyjny panel, różne narzędzia, rzetelne rozliczenia, jasne i przejrzyste warunki każdej kampanii reklamowej, niski próg wypłaty, a także szybka i fachowa pomoc ze strony jego pracowników.