Afiliacja a streamerzy
Afiliacja na streamie to współpraca, dzięki której można promować produkty lub usługi znanych marek na swoim kanale i otrzymywać wynagrodzenie za każdego klienta, który dokona zakupu lub wykonana określoną akcję poprzez unikalny link afiliacyjny (wygenerowany na przykład w Programie Partnerskim LeadStar). Sieć afiliacyjna LeadStar już od 2022 roku współpracuje ze streamerami i zapewnia im wysokiej jakości kampanie gamingowe – zarówno te e-commerce, jak i te mniej codzienne, np. konta osobiste dla graczy.
Twitch/OBS
Wielu streamerów decyduje się na urozmaicenie swojego streama za pomocą różnego rodzaju nakładek. Jest to też jeden ze sposobów na promowanie kampanii reklamowej, dzięki któremu można zarabiać na swoje pasji. LeadStar oferuje dedykowane, łatwe w obsłudze narzędzie, dzięki któremu w prosty sposób można ustawić gotowe banery reklamowe jako nakładka lub też włączyć automatyczne wysyłanie wiadomości z linkiem afiliacyjnym na czacie. Wystarczy przypiąć konto na Twitchu w Panelu Partnera LeadStar, ustawić wybrane kampanie i wstawić kod skonfigurowanej nakładki do OBS. Zarabianie na streamie z programem afiliacyjnym LeadStar może być proste i atrakcyjne jednocześnie.
Jak zarabiać na streamach?
Wielu graczy marzy o karierze streamera, jednak nie wie, jakie są możliwości zarobku. Jednym z nich jest partnerstwo reklamowe, które polega na promowaniu produktów podczas streama. Dzięki sieciom afiliacyjnym, takim jak LeadStar, można promować kampanie bez względu na to, ilu obserwatorów przyciąga się na kanał. Wiele zależy od zaangażowania, pomysłu i dobraniu odpowiedniej kampanii. Korzystając z marketingu afiliacyjnego ma się nieograniczone możliwości – można promować tyle kampanii, ile się chce, i można to robić tak długo, jak się podoba.
Promowanie za pośrednictwem programu afiliacyjnego odbywa się na zasadzie najmu powierzchni reklamowej, a same kampanie rozliczane są w kilku modelach. Co to oznacza? Że można otrzymać wynagrodzenie np. za otwarcie konta bankowego dla graczy, od wartości zamówienia złożonego w sklepie internetowym czy od liczby rejestracji do gry internetowej. Reklamodawcy otwarci są na różnego rodzaju współprace, dlatego zawsze zachęcamy do sprawdzenia dostępnych kampanii w Panelu Partnera LeadStar i przejrzenia ich opisów w celu dopasowania możliwości ich promocji.
Co można promować podczas streama?
Współpraca z siecią afiliacyjną LeadStar daje możliwość promowania około 600 kampanii reklamowych! Pośród nich znajdują się między innymi kampanie stworzone z myślą o graczach, takie jak sklepy ze sprzętem dla graczy czy gry internetowe. W naszej sieci znajduje się masa marek znanych na całym świecie, a więc każdy znajdzie tutaj coś dla siebie – niezależnie od tego, czy interesuje się wyłącznie gamingiem, czy też interesuje się zupełnie innymi treściami. W LeadStar dostępnie są również kampanie takie jak platformy zakupowe, z których korzystają prawie wszyscy – dzięki marketingowi afiliacyjnemu można zarobić procent od sprzedaży w tych miejscach. Wystarczy zachęcać widzów podczas streama do skorzystania z linku afiliacyjnego. Dzięki takiej współpracy społeczność streamera może wspierać twórcę, robiąc zakupy i nic przy tym nie tracąc. Fani otrzymają zakupione produkty, a streamer wynagrodzenie z tytułu ich promocji.
Współpraca wizerunkowa ze streamerami
Współpraca wizerunkowa polega na wykonaniu określonych świadczeń dla marki, najczęściej w ograniczonym przedziale czasowym, za ustalone wspólnie wynagrodzenie. Współprace tego typu są najbardziej pożądane przez twórców, jednak wielu z nich uważa, że taka możliwość jest poza ich zasięgiem. Nic bardziej mylnego! Program Partnerski LeadStar jest otwarty na wszelkie pomysły swoich wydawców i jako pośrednik chętnie kontaktuje się z markami w celu ustalenia indywidualnych planów reklamowych, także współprac wizerunkowych. Można spróbować swoich sił, wykazując się inicjatywą oraz kreatywnością – zaufaj LeadStar, programowi partnerskiemu, który pomaga zrealizować zamierzone cele.
Zarobki na YouTubie a zarobki na Twitchu
W marketingu afiliacyjnym i promowaniu produktów za pomocą sieci afiliacyjnej sama platforma do streamowania nie ma większego znaczenia! Zarobki z afiliacji nie są uzależnione od miejsca, a zaangażowania widzów. Najpopularniejszą platformą do transmitowania online jest Twitch i tam też wielu twórców decyduje się streamować – właśnie ze względu na liczną i zaangażowaną społeczność, która chętnie wspiera streamerów. YouTube także będzie świetnym rozwiązaniem, szczególnie dla tych, którzy dobrze znają tę platformę.