Technika sprzedażowa w marketingu, która polega na zaproponowaniu klientowi droższej alternatywy do produktu, którym jest już zainteresowany. Wskazana opcja powinna cechować się wyższą jakością, pozostając jednak w zasięgu finansowym klienta. Ważne jest przedstawienie, czym różni się proponowana wersja oraz jakie dodatkowe korzyści wniesie. Do up-sellingu można zaliczyć także proponowanie klientowi produktów i usług uzupełniających, ale o wysokim standardzie, często nazywanymi wersjami premium. Działania takie często pomagają odkryć potrzeby zakupowe klienta, który chętnie zapłaci więcej za lepszy wariant.
Up-selling może być skutecznie wykorzystywany w afiliacji, gdzie jako Wydawca afiliacyjny, możesz polecać potencjalnym klientom lepsze produkty czy usługi. Jeżeli klient jest zainteresowany kupnem ubezpieczenia - przedstaw mu wersję podstawową, ale także i wersję rozszerzoną. Skup się na korzyściach, jakie zyska klient, kiedy zdecyduje się na tę drugą opcję. Działania te powinny zadowolić zarówno klienta, jak i Ciebie (za droższy produkt/usługę dostaniesz większe wynagrodzenie).
Sprawdź artykuł, w którym dowiesz się więcej na temat tego, jak odnieść sukces w afiliacji.