Najbardziej opłacalne nisze w afiliacji

Poznaj 10 najlepszych nisz w afiliacji pod względem zarobków i to nie w formie zmyślonego zestawienia, jakie często możesz znaleźć w internecie. To, co zobaczysz, to realne dane na podstawie ponad 30 milionów złotych wypłaconych przez sieć afiliacyjną LeadStar swoim wydawcom, czyli osobom takim jak Ty!

Zapoznaj sie z poniższym artykułem lub przejdź do obejrzenia materiału wideo:

Żeby nie przedłużać, od razu przejdziemy do najbardziej opłacalnych nisz, a później wyjaśnię Ci, z czego to konkretnie wynika oraz jak maksymalizować swoje zarobki.

Ranking najbardziej opłacalnych nisz w afiliacji

W zestawieniu zobaczysz 10 najlepszych nisz w afiliacji z 3 ostatnich lat i to są dane za cały konkretny rok. Skupimy się na ogólnych trendach oraz jak zmieniały się w ciągu ostatnich lat.

Najbardziej opłacalne nisze w afiliacji

Jak widzisz, absolutny prym wiodą produkty bankowe dla osób fizycznych oraz firm, które były najbardziej opłacalne dla wydawców każdego roku z ostatnich 3 lat. Wyraźnymi liderami są także telekomunikacja i ubezpieczenia, które mimo drobnych zmian pozycji przez cały czas trzymały się w najlepszej 4.

Warto jednak zwrócić uwagę na dużo większe zmiany. Na przykład branża RTV i AGD, która była na 7. miejscu, w kolejnych latach zupełnie wypadła z top10. Z drugiej strony mamy motoryzację, która dopiero w ostatnim roku pojawiła się w zestawieniu. Bardzo podobny trend zaliczyła kategoria edukacja, która w ogóle nie łapała się do najlepszej dziesiątki, a później uplasowała się w środku stawki.

Pamiętaj, że są to dane za konkretne lata i nie mogą stanowić żadnej pewnej wizji przyszłości, jednak obserwując to, co dzieje się wokół nas można już wyciągnąć pewne wnioski dla własnych działań w afiliacji. Pamiętaj także, że jeśli Twoja nisza jest na ostatnim miejscu lub jest nawet poza zestawieniem, to wcale nie znaczy, że nie da się na niej dobrze zarobić.

Przejdźmy jednak do tego, dlaczego dane nisze są najbardziej opłacalne.

Dlaczego dane nisze w afiliacji są najbardziej opłacalne

Jedną z przyczyn wypłat największych kwot w danych niszach może być oczywiście to, że po prostu promowało je najwięcej osób. W końcu, jeśli daną niszę promuje tylko 1.000 osób, a inną np. 15.000 osób, to siłą rzeczy ta popularniejsza będzie generować większe zarobki.

To dość logiczna myśl, ale tu należy zadać sobie pytanie, dlaczego aż tyle osób wybrało właśnie tę popularniejszą niszę? A może wcale nie była popularniejsza, a faktycznie jest bardziej opłacalna? Tu mamy kilka rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę, gdy wybierasz niszę, w której chcesz działać.

Ilość vs cena

Przede wszystkim należy zacząć od weryfikacji potencjalnej opłacalności danej niszy, czyli porównania ceny produktów oraz wysokości wynagrodzenia z potencjalną ilością produktów, jaka jest możliwa do sprzedaży

  • Ilość – dużo tanich produktów, które łatwiej sprzedać

    Zacznijmy od podejścia ilościowego, czyli dużego wolumenu tanich produktów, które łatwiej sprzedawać, ale co wiąże się z niższym wynagrodzeniem.

    Niskie wynagrodzenie przy jednocześnie dużym wolumenie to bardzo często spotykana sytuacja nie tylko w afiliacji, ale i ogólnie klasycznym handlu
    . Wiele branż operuje na niskich marżach, dlatego nie może zaoferować wysokiego wynagrodzenia. Oferują więc od 2% do 10% wartości koszyka klienta.
    Takie wynagrodzenie spotkasz, promując np. kosmetyki, książki, czy ubrania.

    I faktycznie może wydawać się, ze ktoś, wydając 200 zł, generuje dla Ciebie TYLKO 10 czy 20 zł. Czyli mało. Natomiast musisz pamiętać, że są to nisze, w których kupuje się dużo. Mimo tego, że pojedyncze wynagrodzenie od transakcji jest co prawda niskie, to takich transakcji jest dużo więcej, a więc nadrabiasz ilością.

    Jak widzisz w tabeli kategoria obuwie w ostatnim roku pojawiła się w zestawieniu, bo coraz częściej kupujemy buty przez internet. Nie jest to nic nowego, ale coraz więcej sklepów oferuje darmowe zwroty, więc nie chce nam się już przymierzać w sklepach stacjonarnych, a zamawiać taniej w internecie. Kupujemy, przymierzamy, a jeśli nie pasuje, to oddajemy.

    I oczywiście zwrócone produkty to w afiliacji stracone wynagrodzenie, bo transakcja finalnie nie dochodzi do skutku. Natomiast właśnie to ułatwienie sprawia, że nisza w afiliacji urosła tak mocno. Mamy więcej potencjalnych klientów. Możliwość zwrotu przekonuje nowe masy konsumentów, ale z możliwości realnie skorzysta tylko dany procent.

  • Cena – drogie produkty, które trudniej sprzedać

    Zupełną odwrotnością jest natomiast podejście cenowe, czyli nastawienie na droższe produkty, które ciężej sprzedać, ale za to oferujące wyższe wynagrodzenie. To branże, które operują na stałych stawkach CPS wyrażonych w złotówkach lub nadal wartościach procentowych, ale to kwota zakupu robi tutaj różnicę.
    Takie nisze to np. meble, elektronika, konta bankowe, kredyty, telekomunikacja i ubezpieczenia.

    Sklep meblowy i odzieżowy mogą mieć identyczną stawkę, np. 5%, ale kwota zakupu diametralnie zmienia Twoje zarobki. Kupno ubrań za 300 zł to 15 zł dla Ciebie, ale kanapa za 3.000 zł oznacza już 150 zł. Tak samo w przypadku sklepu z elektroniką możesz zarobić 5% od klienta, który kupi komputer za np. 8.000 zł i wygeneruje dla Ciebie 400 zł wynagrodzenia.
    Ciężej sprzedać taki produkt, bo klientów jest zwyczajnie mniej, ale Twoja „nagroda” za wysiłek jest większa.

    Są jednak kampanie z modelem rozliczeniowym opartym nie o stawki procentowe, a stałe kwoty.
    Na przykład CPS nie wynosi 5%, a równe 100 zł. Wynika to z faktu, że w takich kampaniach po prostu nie ma czegoś takiego jak koszyk klienta. Klient nie dodaje kilku produktów, a wybiera jedną konkretną usługę, bo częściej są to usługi niż produkty. Na przykład konta bankowe. 

Ok! Mówi się, że konta, lokaty itd. to produkty bankowe. I faktycznie tak się mówi, ale konto nie jest produktem, który możesz wziąć do ręki. To bardziej usługa, w której bank opiekuje się Twoimi pieniędzmi i umożliwia płatności albo oferuje oprocentowanie. Kwestia nazewnictwa, ale na pewno wiesz, o co chodzi!

W przypadku konta bankowego nie można zastosować stawki procentowej, bo jest to co najmniej niepraktyczne. Bank wymaga od Ciebie pozyskania nowego klienta i tyle, za to płaci. Dlaczego miałbyś otrzymać różne wynagrodzenie za klienta, który trzyma minimalne saldo od klienta, który trzyma tam wszystkie swoje oszczędności? Nie wiesz jakiego typu będzie to klient, ale spełniłeś warunek pozyskania nowego klienta i właśnie dlatego stawka jest sztywna.

Tak samo w przypadku ubezpieczenia czy telekomunikacji. Nie masz wpływu na to, czy klient wykupi najniższy pakiet ubezpieczenia lub internetu, czy jednak pójdzie na całość. Przyprowadziłeś nowego klienta i to się liczy. A stawki rozliczeniowe zawsze są atrakcyjne w porównaniu do trudności pozyskania klienta.

Z czego wynika opłacalność niszy w afiliacji?

I tu w Twojej głowie może pojawić się myśl – skoro w tych niszach mam nawet kilkaset złotych za klienta, to na pewno najbardziej opłaca się działać właśnie w tych niszach. A może wcale nie?

Owszem, te nisze regularnie są na szczycie podium, ale to też o czymś świadczy. Pamiętasz, jak na początku wspominałem, że może je po prostu promować więcej osób? Oznacza to, że pomimo wysokich stawek, możesz mieć bardzo dużą konkurencję. I to nie tylko w postaci innych blogerów, ale nawet profesjonalnych serwisów, które specjalizują się w zarabianiu właśnie na tej niszy.

A to oznacza, że przebicie się do potencjalnych klientów może być dużo trudniejsze, niż w innych niszach. Co z kolei także nie oznacza, że nie dasz sobie rady, bo może będziesz wymiatać? Dlatego też dobrze przemyśl wybór własnej niszy.

Nagrody i bonusy dla klientów

Wysokie stawki są powiązane z wyższą trudnością pozyskania klienta, bo dużo częściej kupujemy nową bluzę, niż zmieniamy dostawcę internetu prawda? Poza tym klientom dochodzi też zwyczajne lenistwo i brak ochoty na zmiany – no jest, jak jest, ale przynajmniej nie muszę się niczym zajmować. Takie klasyczne „u mnie działa”.

Reklamodawcy z trudniejszych nisz doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ciężko jest pozyskać nowych klientów, dlatego oferują im dodatkowe bonusy. W przypadku kont bankowych może to być np. kilkaset złotych premii od banku, a dostawca internetu może zaoferować darmowe pierwsze 2 miesiące z dwuletniej umowy.

Lepsze warunki niż u obecnego usługodawcy mogą w opinii klienta nie być warte zachodu, ale już taka większa korzyść, którą można realnie przeliczyć na kilkadziesiąt czy kilkaset złotych bardzo ułatwia decyzję.

Dlatego w tak kompetytywnych niszach, należy być na bieżąco z promocjami, by ściągać nowych klientów. To dla nich ważny argument przy podejmowaniu decyzji. Jeśli chcesz działać w afiliacji bardziej pasywnie, to może być to dla Ciebie minusem, z kolei dla kogoś, kto lubi działać aktywnie, będzie to zaletą. Ponownie więc weź to pod uwagę przy wyborze swojej niszy.

Nagrody dla wydawców

Nagrody dla Wydawców LeadStar

Została nam ostatnia rzecz, która wpływa na opłacalność danej niszy, a są to nagrody dla wydawców. Takie bonusy obowiązują przeważnie przez cały miesiąc kalendarzowy i mają zachęcić wydawców do wzmożonych działań.

Jak to wygląda w praktyce?

Na przykład bank może w danym miesiącu potrzebować więcej klientów posiadających konta osobiste, bo takie ma wewnętrzne założenia, więc w konkursie dla 3 najlepszych wydawców przeznacza odpowiednio 5.000 zł, 3.000 zł i 1.000 zł dodatkowego bonusu ponad to, co wynika z samego wynagrodzenia za założone konta.

Można również spotkać się z bonusem nie tylko dla kilku najlepszych wydawców, a dosłownie każdego, kto spełni warunki. I znów przykładowo bank może dawać bonus np. 500 zł za 3 konta, 1.200 zł za 6 kont, 3.000 zł za 10 kont itd. Takie poszczególne progi oczywiście nie łączą się i obowiązuje ten najwyższy, a może być ich nawet więcej.

Są także sztywne bonusy, np. 200 zł za każde 5 sprzedaży z oferty danego dostawcy telekomunikacyjnego.

Takie bonusy przeważnie pojawiają się w tych najbardziej konkurencyjnych niszach, choć wcale nie są dla nich zarezerwowane. Wszystko zależy od założeń danego reklamodawcy i jak bardzo potrzebuje nowych klientów.

Co natomiast bardzo ważne, w sieci afiliacyjnej LeadStar mogą pojawiać się takie bonusy czy konkursy, ale nie jest to żadna norma i nie ma gwarancji, że będą występować w kolejnych miesiącach lub jak często będą się pojawiać. To zawsze decyzja danego reklamodawcy i to jego firma decyduje o tym, czy takie bonusy przewiduje w danym miesiącu, czy nie.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, jakie są najbardziej opłacalne nisze w afiliacji oraz od czego to zależy. Jeśli chcesz wiedzieć jeszcze więcej o tym, jak wybrać dla siebie odpowiednią niszę, to zajrzyj do tego materiału, w którym poznasz 8 kryteriów wyboru najlepiej dopasowanej do Ciebie niszy.

Ukryj
Zarejestruj się i zdobądź kurs za darmo! Sprawdź!