Marketing afiliacyjny w mediach społecznościowych

Działać w afiliacji może każda pełnoletnia osoba. Tak, Ty też! Jeśli nie posiadasz strony internetowej, a chciałbyś spróbować swoich sił, dobrze jest zacząć od czegoś, co jest Ci znane i może przynieść spore zasięgi - od mediów społecznościowych. W LeadStar dajemy Ci taką możliwość i jak najbardziej zachęcamy do korzystania z niej.

Twoje konto w social media

Pierwszym krokiem musi być założenie konta na jednym z portali. Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest - wybór należy do Ciebie. Możesz oczywiście korzystać ze swojego prywatnego konta i polecać swoim obserwatorom i znajomym produkty, ale dobrym pomysłem jest także założenie dedykowanego konta pod promowanie ofert. Jeśli chcesz skupić się na polecaniu kosmetyków, z pewnością konto dedykowane jedynie im sprawi, że potencjalny odbiorca uzna Cię za swego rodzaju eksperta w tej dziedzinie. Tak samo z ubraniami, kontami bankowymi, ubezpieczeniami i każdą inną branżą. Ale nie musisz się ograniczać! To, czy chcesz promować jedną konkretną branżę przy pomocy afiliacji i programów partnerskich takich jak LeadStar, czy po prostu ciekawe produkty z różnych kategorii jest tylko i wyłącznie Twoją decyzją.

Wybór kampanii

Kiedy masz już gotowe konto w mediach społecznościowych, czas na wybranie kampanii, którą chcesz promować. Pierwszym krokiem jednak jest założenie konta w LeadStar (jeśli jeszcze go nie posiadasz)! Jest to bezpłatne i do niczego Cię nie zobowiązuje. Link do rejestracji znajdziesz tutaj: REJESTRACJA.

Jeśli interesuje Cię promocja wybranej oferty (z katalogu dostępnego w Twoim Panelu Partnera LeadStar) tylko w mediach społecznościowych, polecam w Katalogu programów kliknięcie w przycisk „Pokaż zaawansowane opcje wyszukiwania” i zaznaczenie opcji media społecznościowe.

Katalog programów - media społecznościowe

Nie każdy reklamodawca zezwala bowiem na taki sposób działania jak promowanie jego oferty w mediach społecznościowych. Zamiast więc przekopywać się przez katalog programów i martwić, czy dana kampania/oferta jest okej, ułatw sobie zadanie i przeglądaj jedynie te programy, które faktycznie możesz promować w social media.  W Panelu Partnera LeadStar jest to niezwykle proste!

A dodatkowo, jeśli interesuje Cię promocja ofert tylko z konkretnej branży lub z konkretnego typu produktu (np. moda, uroda, elektronika, dom i ogród), zaznacz je w dedykowanych miejscach w wyszukiwarce. Przykładowo, jeśli chcesz promować produkty dla zwierząt i sklepy zoologiczne, jako typ produktu wybierz zwierzęta.

Wybór i akceptacja kampanii w LeadStar

Kiedy wybierzesz już interesujące Cię kampanie, które pozwalają na promocję w mediach społecznościowych, zapoznaj się z warunkami naliczenia wynagrodzenia, zgłoś się do kampanii i czekaj na akceptację. Trwa ona max 1 dzień roboczy (a zazwyczaj do kilku minut).

Czasem poprosimy Cię o podanie miejsca promocji i sposobu działania. Wtedy koniecznie podaj link do profili, na których chcesz promować kampanię. Jeśli napiszesz jedynie “media społecznościowe”, nie będziemy mogli zaakceptować Twojego zgłoszenia. Jak najdokładniej opisz nam, jak chcesz działać, żebyśmy mogli bez problemu umożliwić Ci zarabianie na promowaniu oferty poprzez Twój link afiliacyjny do niej. Oto kilka przykładów dobrze opisanego sposobu działania:

  • “posty z opisem kampanii na profilu w mediach społecznościowych *link do konta*”
  • “link do kampanii umieszczę w relacjach na Instagramie *link do konta*”
  • “kampanię będę promować na dedykowanej grupie na Facebooku *link do grupy*”

Jak widzisz, nie jest to trudne, by dobrze opisać, jak chcesz działać, a z pewnością przyspieszy to proces akceptacji zgłoszenia do kampanii. ;)

Promowanie

Gdy zgłoszenie do kampanii zostanie zaakceptowane, a Twój profil w mediach społecznościowych będzie już gotowy, pozostaje Ci już tylko przyjemna część, czyli promowanie wybranych ofert i zgarnianie wynagrodzenia! Pamiętaj, że im lepiej i ciekawiej opiszesz dany produkt, tym więcej osób zachęcisz! Możesz przykładowo nagrać rolkę lub TikToka z Twojej porannej rutyny i podlinkować produkty, których używasz. Możesz stworzyć stylizację z ubrań, do których podasz linki. Nagrać poradnik, jak naprawić sprzęt przy użyciu narzędzi, które polecasz. Możliwości jest naprawdę wiele!

Warto w treści posta czy w relacji dodać hasztagi określające kategorię danego produktu, nazwę marki itp. Nie zapomnij także poinformować swoich odbiorców, że korzystasz z linków afiliacyjnych. To także jest współpraca reklamowa, którą należy oznaczyć – zgodnie z wytycznymi UOKiK!

W niektórych kampaniach, przed publikacją posta, będziesz musiał przesłać nam go do akceptacji. Informację na ten temat znajdziesz w opisie każdej kampanii w warunkach jej promowania. Postaramy się jak najszybciej odpowiedzieć na Twoją wiadomość i najdokładniej wyjaśnić, co należy zmienić w treści, jeśli coś będzie nie tak.

Jak widzisz, promowanie kampanii w mediach społecznościowych jest naprawdę proste i może przynieść spore korzyści! Nie czekaj więc i załóż konto w Programie Partnerskim LeadStar już dziś! Być może okaże się, że marketing afiliacyjny nie tylko będzie dla Ciebie dodatkowym zarobkiem do etatu czy innej pracy, ale stanie się Twoim głównym źródłem przychodów. Głównym i przyjemnym :)