Mailing w marketingu afiliacyjnym

Mailing jest jedną z najpopularniejszych form promowania kampanii reklamowych z wykorzystaniem afiliacji. Dobrze przygotowana wysyłka mailingowa może przynieść ogromny zysk zarówno dla dużych firm, jak i dla małych przedsiębiorstw czy też osób fizycznych, którzy są Partnerami afiliacyjnymi. Kluczem do efektywnych działań jest odpowiednie zainteresowanie odbiorców przedstawioną ofertą. Można to osiągnąć, korzystając z odpowiednich narzędzi i możliwości, jakie daje Program Partnerski LeadStar! :) 

Nie wiesz czym jest afiliacja? Przeczytaj więcej tutaj: Afiliacja - co to jest?

Mailing reklamowy zgodny z RODO


Mailing reklamowy, czy też tak zwany e-mail marketing, jest wysyłką wiadomości elektronicznych do określonej grupy odbiorców (bazy danych) w celu przedstawienia oferty reklamowej/handlowej. Działania takie mają charakter komercyjny (ponieważ wysyłamy e-maile reklamowe, za które otrzymamy wynagrodzenie od reklamodawcy) i dlatego należy przestrzegać określonych praw z tym związanych. Przede wszystkim należy pamiętać o ochronie danych osobowych znajdujących się w naszej bazie e-mail oraz o prowadzeniu tej bazy zgodnie z prawem m.in. ze znanym wszystkim RODO.

Oświadczenie o zgodzie bazy danych z RODO


W Programie Partnerskim LeadStar znajdziesz blisko 500 kampanii, które pozwalają Tobie jako Partnerowi (jeśli nie masz jeszcze u nas konta i nie jesteś Partnerem, zapraszamy do rejestracji w LeadStar) na wysyłkę mailingową. Warunkiem takich działań jest podesłanie nam oświadczenia o legalności prowadzonej bazy danych, czyli w zgodzie z obowiązującym w Polsce prawem. Takie oświadczenie znajdziesz w Panelu Partnera LeadStar, możesz je uzupełnić i przesłać na naszego maila: kontakt@leadstar.pl. Pamiętaj także, że każdą wysyłkę emaili reklamowych do Twojej zgromadzonej bazy, musi zaakceptować reklamodawca. Należy przesłać test takiego e-maila z reklamą do nas do akceptacji.

Jak szybko znaleźć kampanie z materiałami do mailingu w LeadStar?

Szukając kampanii w LeadStar, w której działaniem dozwolonym jest mailing, wystarczy, że w Katalogu programów zaznaczysz odpowiednie opcje wyszukiwania: mailing.

Katalog programów - mailing

Kampanie reklamowe promowane poprzez mailing rozliczane są w różnych modelach afiliacyjnych. Należą do nich:

  • CPS (Cost Per Sale) - za sprzedaż (najczęściej % od sprzedaży)
  • CPL (Cost Per Lead) - za wypełnienie wniosku
  • CPA (Cost Per Action) - za wykonanie określonej akcji 
  • CPC (Cost Per Click) - za kliknięcia
  • CPM (Cost Per Mille) - za 1 000 wyświetleń banneru reklamowego lub tyle samo wysłanych maili reklamowych
  • Hybrydy - modele łączone, np. CPL + CPA

Jak wykorzystać mailing afiliacyjny


Marketing afiliacyjny daje wiele możliwości prostego zarobku przez Internet. Jedną z nich jest właśnie mailing reklamowy. Promując wybrane przez siebie kampanie  w ten sposób, możesz polecać zarówno najnowsze, jak i najciekawsze oferty dotyczące danej branży, np. kampanie kont osobistych czy produkty danej marki kosmetycznej lub odzieżowej. Jeśli posiadasz swoją bazę e-mail, możesz wysyłać do niej nie tylko mailingi z pojedynczymi ofertami handlowymi, ale i newslettery z najświeższymi informacjami na temat mody, urody, kosmetyków itp. I przy okazji dodawać w newsletterze link afiliacyjny z LeadStar do oferty wybranego sklepu internetowego.


W LeadStar znajdziesz zakładkę z kampaniami oferującymi dodatkowe korzyści dla klientów, a także zakładkę z kodami rabatowymi - jest to świetne ułatwienie dla Wydawców, którzy chcą polecać swoim odbiorcom właśnie takie oferty. Wysyłając wiadomość mailową, możesz poinformować czytelników o najnowszej promocji i dołączyć kod rabatowy*. Obok takiej wiadomości nikt nie przejdzie obojętnie! :)


*Pamiętaj, aby był to kod z Panelu Partnera LeadStar, w innym wypadku wniosek może nie zostać przypisany do Ciebie i tym samym wynagrodzenie za zakupy (jakie wykona klient) nie zostanie Tobie rozliczone, bowiem reklamodawca przypisze te zakupy do innego źródła niż LeadStar.

Zasady dobrej wysyłki mailingowej w afiliacji

Jesteś Wydawcą Programu Partnerskiego LeadStar oraz masz swoją bazę mailingową? Świetnie! W takim razie możesz śmiało promować produkty właśnie za pomocą wysyłki mailingowej! Jest to bardzo dobry sposób na zwiększenie zarobków z działań w sieci afiliacyjnej. Pamiętaj jednak o kilku ważnych rzeczach, zanim wyślesz swój pierwszy mailing reklamowy:

  1. Określ kim jest Twój odbiorca.
    To ważne, aby odpowiednio dobrać grupę docelową do kampanii, którą chcesz w ten sposób promować. Polecając grę internetową starszym osobom, które jeszcze nie do końca odnajdują się w sieci, raczej nie zyskasz zamierzonych efektów. Taką kampanię lepiej skierować do grupy młodych osób, a najlepiej dodatkowo zawężoną do graczy - dzięki temu będziesz mieć pewność, że odbiorcy nie wyłączą maila zaraz po jego otwarciu!
  2. Nadaj ciekawy tytuł.
    Wbrew pozorom nie jest to takie proste, jak się wydaje. Tytuł musi być krótki i chwytliwy, to bardzo często on decyduje o tym, czy wiadomość zostanie w ogóle otworzona. Każdy z nas dostaje dziesiątki wiadomości z ofertami na swoją skrzynkę, dlatego trzeba się postarać, aby wyróżnić się spośród tłumu. Dobrze jest zainspirować się tytułami, w które Ty sam chętnie klikasz.
    Reklamodawcy często w materiałach do wysyłki mailingu podsyłają propozycje tematów takich wiadomości. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zapytać o możliwość dodania innego tematu niż podane. Ty najlepiej znasz swoją bazę odbiorców i najlepiej wiesz, jakie zwroty przyciągają ich uwagę. Wykorzystaj to.
  3. Postaraj się o angażującą treść.
    Zaciekaw swojego odbiorcę krótkim tekstem. Wypisz zalety i korzyści, jakie można zyskać, korzystając z polecanej oferty. Napisz, w jaki sposób produkt lub usługa, którą promujesz, poprawi im jakość codziennego życia. Opowiedz zabawną anegdotę związaną z tym produktem/ofertą, a nawet stwórz mema! Mailing jest okazją do wykazania się swoją kreatywnością, nie bój się więc próbować różnych form.
    Jeśli nie masz pomysłu, to reklamodawcy przychodzą z pomocą i podsyłają gotowe materiały do wykorzystania.
  4. Zachęć do wykonania akcji.
    W zależności od tego, w jakim modelu rozliczeniowym promujesz kampanię, akcja będzie inna. W jednej kampanii będzie to zachęcenie do rejestracji, w innej do dokonania zakupu czy wypełnienia wniosku. Wyraźnie pokieruj swojego odbiorcę, ale nie rób tego nachalnie. Odbiorca powinien sam zdecydować, czy dana kampania mu odpowiada. Twoim zadaniem jest zainteresowanie go, a następnie zachęcenie do wykonania określonej czynności, która Tobie, jako Wydawcy programu afiliacyjnemu, przyniesie zysk.
    Najczęściej takim zachęceniem jest dodanie w treści e-maila reklamowego lub na grafice, którą w nim umieścisz, tak zwanego CTA (Call To Action).
    CTA przybiera różne treści – to przycisk z wyrażeniami: „Sprawdź”, „Przejdź do strony”, „Wypełnij wniosek”, „ Złóż zamówienie”, „Sprawdź ofertę”, „Kliknij tutaj”, „Skorzystaj z oferty”.
  5. Korzystaj z gotowych materiałów dostępnych w LeadStar.

Dostępne w LeadStar materiały dla mailingu:

  • Kreacje mailingowe - to podstawa dobrego mailingu! Nie tylko przyciągają wzrok, ale i szybko informują odbiorcę o promowanej ofercie. Po dołączeniu do programu, w którym mailing jest dozwolonym działaniem, wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość z pytaniem o aktualne materiały. Jeżeli takie materiały są dostępne i aktualne, podeślemy je w odpowiedzi zwrotnej.
  • Linki afiliacyjne - w marketingu afiliacyjnym mogą być wykorzystywane praktycznie wszędzie, w tym także do wysyłki mailingowej (o ile dany reklamodawca się na to zgadza). Tak jak w przypadku artykułu na stronie lub blogu, gdzie pojawiają się linki do danych ofert/produktów, tak i w mailingu można umieszczać linki afiliacyjne np. w newsletterze. Z pewnością sprawdzą się tutaj przyciski CTA, o których pisałam wcześniej, gdzie po kliknięciu przechodzi się na stronę reklamodawcy - oczywiście dodaj do CTA Twój link afiliacyjny wygenerowany w LeadStar.

Jesteś początkujący i nie wiesz jeszcze jak to działa? Zajrzyj tutaj: Zarabianie na linkach afiliacyjnych.

Wykorzystaj w mailingu reklamowym swoją stronę partnerską z LeadStar

Strona partnerska (oferty i kody rabatowe) - jedną z możliwości wykorzystania narzędzi LeadStar dla mailingu jest utworzenie własnej strony partnerskiej z ofertami lub kodami rabatowymi. Mając taką stronę, można podlinkować ją w wiadomości i zachęcić do korzystania z wybranych oraz polecanych przez siebie ofert, nie wskazując na jedną konkretną kampanię. W każdej wiadomości możesz informować o nowych ofertach oraz odsyłać odbiorców do pozostałych, o których już wcześniej wspomniałeś. Stworzenie takiej strony jest bardzo proste, w LeadStar można to zrobić nawet za jednym kliknięciem! I co równie ważne – możesz mieć kilka takich stron, nie tylko jedną. Możesz więc stworzyć osobne strony pod osobne kategorie produktów, np. osobną stronę dla kont osobistych i osobną dla sklepów internetowych.

Podsumowanie


Mailing reklamowy jest jedną z najkreatywniejszych możliwości promowania kampanii reklamowych przy wykorzystaniu marketingu afiliacyjnego. Świetnie sprawdzi się dla Wydawców, którzy nie boją się eksperymentować z formą i słowem. Jeżeli prowadzisz bazę mailingową i chciałbyś na niej zarabiać, ale nie jesteś jeszcze Partnerem LeadStar – zarejestruj się i zacznij działać! :)