Afiliacja to dość znany sposób zarabiania w internecie i na pewno słyszałeś, że wystarczy umieszczać swoje reflinki na blogu, w social mediach czy pod filmami na YouTubie. I generalnie byłaby to dobra porada, gdyby nie to, że... nic Ci nie daje.
Jeśli potrzebujesz więcej pieniędzy, a ktoś poradzi Ci, żebyś zwiększył swoje zarobki, to rada, mimo że ma sens, jest dla Ciebie bezużyteczna. Już to wiesz, ale potrzebujesz informacji, jak to zrobić. Zupełnie tak samo jest z afiliacją. W internecie jest mnóstwo materiałów, które mówią, że powinieneś zarabiać na linkach afiliacyjnych, tylko że żaden z tych wielkich "ekspertów" nigdy nie chce powiedzieć, jak to zrobić.
To, że musisz umieszczać gdzieś linki, nie ulega wątpliwości. Wybór platformy, na której będziesz to robić, również jest ważny, ale dziś dowiesz się, jak konkretnie promować produkty w afiliacji. Jeżeli pierwszy raz słyszysz o linkach afiliacyjnych, dowiedz się o nich więcej tutaj: Zarabianie na linach afiliacyjnych.
Sprawdź też jak wybrać dobrą sieć afiliacyjną, dzięki której będziesz mógł zarabiać.
Zapoznaj sie z poniższym artykułem lub przejdź do obejrzenia materiału wideo:
Jeśli jesteś blogerem, YouTuberem, prowadzisz social media czy dowolne inne miejsce w sieci i masz już jakikolwiek ruch oraz określony typ treści, wokół których się poruszasz, to zacznij wplatać linki afiliacyjne w swoje materiały. Przede wszystkim - rób to w naturalny sposób.
Oznacza to, że powinieneś dobrać do swoich treści konkretne produkty, które będą tam zwyczajnie i logicznie pasować.
Jako podróżnik dla Twoich odbiorców bardzo normalne będzie polecanie plecaka, torby czy walizki, z której korzystasz. Tak samo strony, na której rezerwujesz hotele, przeloty albo rejsy. Jeżeli trzymasz się z dala od cywilizacji, a zapuszczasz się w trudny teren, to logicznym wyborem będą też porządne buty, namiot czy niezbędnik przetrwania.
To wszystko jest naturalne, bo i tak z tego korzystasz.
Jeśli natomiast pracujesz całe dnie w domu jako copywriter, to co mogłoby być taką rzeczą? No... Śmiało! Copywriter powinien cechować się kreatywnością, więc Twoja głowa powinna pękać od pomysłów! OK! Może akurat jesteś zmęczony po robocie, dlatego dam Ci kilka bardzo oczywistych pomysłów.
Pomyśl o tym, z czego na co dzień korzystasz i jak możesz tym zaciekawić innych.
Dlaczego ten konkretny laptop jest najlepszy do Twojej pracy? Ma dość duży ekran, by wygodnie na nim pracować, ale jest wystarczająco mały, by zabrać go na wyjazd? Twoja nowa klawiatura sprawiła, że piszesz o 27% szybciej, przez co kończysz wcześniej albo możesz zrobić 3 dodatkowe teksty w ciągu dnia?
A może zwrócisz uwagę na kwestie zdrowotne i jak siedzenie w jednej pozycji przez cały dzień wpływa na kręgosłup, dlatego warto zainwestować w dobre, ergonomiczne krzesło albo biurko z elektryczną regulacją wysokości?
To wszystko jest wokół Ciebie. To Twoja codzienność i znasz ją najlepiej. Znajdź problemy do rozwiązania lub korzyści, które czerpiesz i dobierz do nich produkt.
Gdy już masz za sobą opis swojej codzienności i ciężko Ci znaleźć kolejną ciekawą rzecz, której używasz, możesz przejść do porównań. Najczęściej będziesz porównywać ze sobą dwa produkty lub usługi.
Wróćmy do przykładu z klawiaturą, która sprawiła, że piszesz o 27% szybciej. Przypomnij sobie, jak to było, gdy sam jej szukałeś. Problemem było niezadowolenie ze starej klawiatury. Rozwiązaniem natomiast - kupno nowej. Byłeś więc w identycznej sytuacji jak obecnie Twoi czytelnicy. Dobrze więc wiesz, na co zwrócić uwagę.
Nie kupiłeś nowej klawiatury w ciemno, a porównałeś najlepsze opcje na rynku. Na co więc zwróciłeś uwagę?
Co było najważniejsze i przesądziło o zakupie? Jak dwie wybrane przez Ciebie klawiatury wypadły względem siebie? Co Ci w nich nie pasowało, pomimo zachwalania w reklamach?
Przykłady realnego użytkowania to coś, czego chcą klienci będący na ostatnim etapie zakupu. Oni już chcą kupić klawiaturę,Ty pomagasz im jedynie wybrać którą.
Bardzo podobnym do porównania sposobem promowania linków afiliacyjnych są rankingi. Generalnie jest to prawie to samo, tyle że ranking to przeważnie najlepsze 3, 5 albo 10 produktów. Ile ich będzie, zależy tylko od Ciebie, bo równie dobrze możesz podać 7 albo 20.
Rankingi różnią się jednak sposobem dotarcia. Żeby ktoś znalazł Twoje porównanie 2 produktów, musi szukać jednego z nich. Natomiast dużo więcej osób szuka zestawienia np. 10 najlepszych telefonów, kompletnie nie znając modeli, które mogą się znaleźć w takim rankingu.
To, że rankingi są bardziej popularne, jest zarówno zaletą, bo masz potencjalnie więcej odbiorców, jak i wadą, bo masz zdecydowanie większą konkurencję.
Podejdź więc do tego sposobem. Niech Twój ranking ma bardziej konkretne kryterium. Nie TOP 10 telefonów, a TOP 10 telefonów do 1 000 zł albo TOP 10 telefonów z najlepszą baterią czy aparatem. A może TOP 10 telefonów z tego roku czy od konkretnego producenta? Wybierz kryteria, które nie są tak dobrze pokryte przez dużych graczy, którzy zjedzą Cię zasięgami.
Pamiętaj, że możesz zrobić kilkanaście takich rankingów. Jeśli masz też okazję do porównań, to możesz wymiennie linkować te materiały. Niech porównania odsyłają do rankingów, a rankingi do bardziej szczegółowych porównań. Budujesz tym samym zaufanie oraz zwiększasz swoje szanse na wynagrodzenie. W końcu osoba odwiedzająca Twoją stronę nie czyta tylko 1 rankingu i wychodzi, a zostaje dla porównania, więc to kolejna szansa na użycie przez nią linku afiliacyjnego.
Bardzo popularnym sposobem promowania produktów afiliacyjnych są także listy prezentów. Na pewno nie raz widziałeś zestawienia 5 najlepszych prezentów na święta, urodziny, dla męża, żony, dziadka, babci, dziecka itd. Kto lub z jakiej okazji ma coś dostać to już kwestia Twojej wyobraźni.
Zresztą, nie musisz ograniczać się tylko do konkretnych świąt czy członków rodziny. Możesz tworzyć zestawienia dotyczące zawodów. Z czego ucieszy się mechanik? Na przykład z zestawu płaskich dziesiątek, które w kółko gubi. Tak samo możesz stworzyć zestawienia na konkretne okazje. Co można dać na parapetówkę albo dla osoby, która właśnie wzięła sobie psa lub kota?
Kolejnym bardzo popularnym pomysłem na generowanie wynagrodzenia w afiliacji jest dzielenie się okazjami, zniżkami, kuponami rabatowymi itd. Gdy tylko jest szansa kupić coś taniej, udostępniasz to.
Niewątpliwą zaletą jest to, że w takie linki często klikają osoby mocno zainteresowane kupnem. Dość sporą wadą jest jednak to, że masz konkurencję w postaci wyspecjalizowanych serwisów. Osobiście jednak za większy problem uważam bardzo krótką przydatność takich treści. Takie linki musisz udostępniać cały czas, więc to sporo pracy, która za chwile będzie nieważna, bo promocja się skończy.
Content typu evregreen jak porównania, rankingi czy listy prezentów może i na początku jest trudniejszy do stworzenia, ale potrafi zarabiać przez bardzo długi czas. Pozwala także na stworzenie pętli treści, które będą nawzajem do siebie odsyłać.
Sam wybierz, jaki sposób najbardziej Ci odpowiada i co ważne, będziesz w stanie kontynuować go przez długi czas. Do tego, żeby mieć taką możliwość, potrzebujesz sieci afiliacyjnej z dużym wyborem reklamodawców, których możesz promować. Taką siecią jest LeadStar, więc nie tylko się do niej zarejestruj, ale także sprawdź więcej informacji związanych z afiliacją.