Technika sprzedażowa w marketingu, która ma na celu zwiększenie sprzedaży z jednej transakcji zakupowej. Jest to technika krzyżowa i polega na zaproponowaniu produktów lub usług uzupełniających pierwotny zakup.
Jak to działa? Podczas wybierania i dokonywania zakupu przez klienta, poniżej oglądanego przedmiotu, np. roweru, pojawia się informacja o produktach dodatkowych, które mogą potencjalnie zainteresować kupującego, np. o zapięciu rowerowym, małej pompce w podróż, uchwycie na telefon, sakwie i bidonie na ramię, koszyku, kasku, rękawiczkach itd. Przedmioty te trafiają w potrzebę zakupową i uzupełniają ją o przydatne akcesoria, o których kupujący mógł zapomnieć. W ten sposób można zatrzymać klienta u siebie w sklepie, zapewniając mu kompleksową usługę.
Technikę tę można wykorzystać także w afiliacji, gdzie, jako Wydawca afiliacyjny, oprócz głównego produktu, który polecasz, wskazujesz zainteresowanym osobom dodatkowe przedmioty. Zawsze powinny być to rzeczy powiązane z pierwszym produktem i nie należy naciskać z propozycją. Cross-selling działa skutecznie, kiedy klient czuje się swobodnie i wie, że decyzja o zakupie należy wyłącznie do niego. Twoja propozycja nie powinna być nachalna, a dostosowana do potrzeb kupującego.
Sprawdź artykuł, w którym dowiesz się więcej na temat tego, jak odnieść sukces w afiliacji.